Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 2: Mirjana J. menaxhon Sektorin e mirëmbajtjes aktuale të objekteve në administratën shtetërore dhe mbikëqyrjen e shpenzimeve komunale, Sektorin e të hyrave investuese, mirëmbajtjen aktuale të objekteve dhe mbikëqyrjen e shpenzimeve komunale pranë Shërbimit për punë të përgjithshme dhe të përbashkëta të Qeverisë së Republikës së Maqedonisë. Është në proces një procedurë për rinovimin e një krahu të ndërtesës së komunës, për të cilën është drejtpërdrejt përgjegjës personi Gj. L., një oficer në departamentin me të njëjtin emër. Deri para do kohe, të gjitha aktivitetet ndërtimore zhvilloheshin brenda afatit të planifikuar, deri në një moment në të cilin me kërkesë të menaxheres Mirjana J., punimet u ndërprenë pa një afat të saktë për vazhdim. Gjatë gjithë procesit, nëpunësi administrativ Gj. L. përballet me presion nga eprori i drejtpërdrejtë që të veprojë jashtë procedurave të parapara dhe veçanërisht në pjesën e paraqitjes së vërejtjeve të fabrikojë raporte të rreme për cilësinë e shërbimit. Në të njëjtën kohë, në asnjë moment kryetarja Mirjana J. nuk ia shpjegoi arsyen apo nuk ofroi prova për parregullsi në operacion. Gj. L. në fillim nuk hyri në natyrën e vendimeve të tilla, por me kalimin e kohës filloi të shqetësohej seriozisht për veprimet e tij dhe natyrisht, të dyshonte në qëllimin e sinqertë të eprores së tij. Duke marrë parasysh se është punësuar më pak se 2 vjet më parë dhe i ka mbetur vetëm një muaj nga vlerësimi vjetor, ai vendos të ndjekë me bindje udhëzimet e menaxherit. Megjithatë, nuk përjashtohet mundësia për t'iu drejtuar një institucioni kompetent dhe për të kërkuar mendim për rastin. Është në dyshim nëse mund të jetë Agjencia e nëpunësve administrativë apo ndonjë autoritet tjetër. 

 

Pyetja 1: Nëpunësi administrativ, në këtë rast, Gj. L., për punën dhe veprimet e tij, përgjigjet para:


Përgjigjja 1: Zyrtarit udhëheqës të drejtpërdrejtë, Mirjana J.

Përgjigjja 2: Zyrtarit udhëheqës të drejtpërdrejtë dhe para udhëheqësit të sektorit (Mirjana J. + udhëheqëse sektori).

Përgjigjja 3: Agjencisë së Administratës.


Pyetja 2: Nëpunësi administrativ Gj. L., në rastin e përshkruar më sipër ka vepruar:

 

Përgjigjja 1: Në mënyrë të pavarur dhe objektive bazuar në përcaktimin e pavarur të fakteve dhe rrethanave.

Përgjigjja 2: Në mënyrë të pavarur dhe objektive, bazuar në përcaktimin e pavarur të fakteve dhe rrethanave dhe nuk ka pasur dijeni për shkeljet e kryera.

Përgjigjja 3: Ai veproi në përputhje me udhëzimet e marra nga menaxheri i menjëhershëm.


Pyetja 3: Nëpunësi administrativ Gj. L. për dilemën e tij, ai mund ta informonte:

 

Përgjigjja 1: Zyrtarin udhëheqës të drejtpërdrejtë.

Përgjigja 2: Udhëheqësin në nivel sektori (përgjegjësi i Mirjana J.).

Përgjigjja 3: Agjencinë e Administratës. 


Pyetja 4: Udhëheqësja Mirjana J. për veprimet e veta:

 

Përgjigjja 1: Ka dhënë arsyetim specifik të mbështetur me fakte që mund të shërbejnë si arsye për ndalimin e procesit.

Përgjigjja 2: Nuk ka ofruar prova mbi të cilat do të bazohej vendimi i saj, por priste që udhëzimet të ndiqeshin nga nëpunësi administrativ në varësi.

Përgjigjja 3: Ajo nuk ka dhënë prova dhe megjithëse nuk e ka kërcënuar shprehimisht, i ka kujtuar mundësinë që ai të mos gradohej, gjë që ndikoi në veprimet e Gj. L.


Pyetja 5: Nëpunësi administrativ Gj. L.:

 

Përgjigjja 1: Ai veproi drejt duke ndjekur udhëzimet e menaxherit të tij.

Përgjigjja 2: Ai ka vepruar drejt sipas udhëzimeve, por ka qenë në dijeni të parregullsisë.

Përgjigjja 3: Ka vepruar gabim, sepse nuk i ka rezistuar presionit të ushtruar ndaj tij nga një zyrtar tjetër administrativ, në këtë rast eprori i tij.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 3: Mitko S. aktualisht është i punësuar në Agjencinë e Rinisë dhe Sportit. Si një ish-sportist, ai gjithmonë ka dashur ta nxisë sportin dhe jetën e shëndetshme tek të rinjtë, ndaj duket se për të punësimi në Agjencinë e Rinisë dhe Sportit ishte vërtet një përshtatje e përkryer. Ndonëse orari i përgjegjësive nuk ia lejon gjithmonë, Mitko S. është adhurues i ahengjeve të natës dhe i ftuar i shpeshtë në koncertet aktuale dhe evente të tjera kulturore dhe argëtuese. Në një festë të tillë mesnate në shoqërinë e miqve të tij, Mitko S. shkon në një klub nate të famshëm. Edhe pse e dinë që futja e alkoolit nga jashtë është rreptësisht e ndaluar, megjithatë, me gjithë protestën që në fillim, Mitko pranon të sjellë fshehurazi një shishe pije të fortë që do ta fshehë në xhepin e brendshëm të xhaketës. Me të hyrë në klub, sigurimi dyshoi te grupi dhe vendosi t'i kontrollonte. Pasi u zbulua se grupi po tentonte të fuste alkool në klub, sigurimi me të drejtë e konfiskoi atë. Në atë moment, duke protestuar, Mitko S. filloi të debatojë me sigurimin, i cili fillimisht tenton ta qetësojë dhe më pas i kërcënon se do t'i largojë nga lokali. I indinjuar dukshëm, Mitko S. filloi të ofendonte disa herë, duke pretenduar se nuk kishte bërë asgjë të keqe. Falë qetësisë së një prej miqve të Mitkos, debati shpejt përfundon dhe grupi vendos të largohet nga klubi, përpara se të ndodhin shqetësime të mëtejshme. 


Pyetja 1: Nëpunësi administrativ Mitko. S.:

 

Përgjigjja 1: Nëpunësi administrativ nuk duhet të konsumojë alkool jashtë orarit të punës, pasi kjo është në kundërshtim me kodin e etikës.

Përgjigjja 2: Ai lejohet të konsumojë alkool.

Përgjigjja 3: Ai mund të konsumojë, por jo të zotërojë.


Pyetja 2: Nëpunësit administrativ Mitko S. i lejohet:

 

Përgjigjja 1: Të marrë pjesë në ahengje dhe aktivitete kulturo-rekreative.

Përgjigjja 2: Lejohet të marrë pjesë në të gjitha llojet e ndejave ku sillet në mënyrë të denjë dhe shembullore.

Përgjigjja 3: Ai mund të vizitojë vetëm vende të para-kontrolluara, domethënë do të marrë pjesë në aktivitete ku është i sigurt se nuk do të sillet në mënyrë të pahijshme dhe nuk do të dëmtojë reputacionin e tij. 


Pyetja 3: Nëpunësi administrativ Mitko S., në jetën e tij private:

 

Përgjigjja 1: Duhet të sillet në përputhje me normat ligjore.

Përgjigjja 2: Duhet të sillet në përputhje me normat ligjore dhe etike.

Përgjigjja 3: Duhet të sillet sipas parimeve dhe rregullave të veta.


Pyetja 4: Nëpunësi administrativ Mitko S.:

 

Përgjigjja 1: Ai ka të drejtë të sillet si çdo qytetar tjetër.

Përgjigjja 2: Duhet të sillet në përputhje me normat etike dhe morale të shërbimit.

Përgjigjja 3: Duhet të demonstrojë sjellje që në asnjë mënyrë nuk do të zvogëlojë besimin e publikut në shërbimin civil.


Pyetja 5: Nëpunësi administrativ, në rastin e Mitko S.:

 

Përgjigjja 1: Përfaqëson dhe duhet të mbrojë reputacionin e shërbimit dhe të sillet në të njëjtën mënyrë si në punë.

Përgjigjja 2: Jashtë orarit të punës, ai nuk ka asnjë përgjegjësi për sjelljen e tij.

Përgjigjja 3: Jashtë orarit të punës, ai nuk ka pse të respektojë rregullat e sjelljes me të tjerët gjatë shërbimit, por megjithatë duhet të ketë kujdes në sjelljen e tij private.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 4: Personi S. K. është bashkëpunëtor i ri në Ministrinë e Mjedisit Jetësor. Që në momentin kur ka hyrë në vendin e punës, ai është mburrur me deklaratën se “kur njeriu njeh njerëzit e duhur, mund të arrijë lehtësisht punën që do”. Si bashkëpunëtor i ri, detyrat e tij janë ende të kufizuara në administrimin dhe dokumentimin e çështjeve, por pasi punoi për disa muaj, ai pa fushat që i interesonin dhe filloi të shpresonte sinqerisht se me ardhjen në pushtet të opsionit politik që ai mbështet, edhe pse ai nuk është anëtar, do të përparojë shumë shpejt. Në thelb, ai nuk mendonte se ata kishin një program cilësor që do të sillte përparim, por ai mbeti i bindur se ai duhet të ndihmonte për ta realizuar atë vetë. Kështu ai fillimisht filloi të agjitojë verbalisht dhe të sqarojë avantazhet e kësaj partie politike, e më pas filloi të shpërndajë materiale dhe pamflete nga programi i tyre politik. Ai besonte thellë se nuk po bënte asgjë të keqe dhe se nuk do t'i bënte keq askujt. Megjithatë, disa nga kolegët kanë protestuar dhe kanë kërcënuar se do të reagojnë tek organi kompetent kompetent. 

 

Pyetja 1: Personi S. K. me veprimet e veta:

 

Përgjigjja 1: Kryen veprimtari politike nëpërmjet shprehjes publike të përcaktimeve të veta dhe veçanërisht përmes shpërndarjes së materialeve dhe pamfleteve.

Përgjigjja 2: Nuk ushtron veprimtari politike, sepse nuk është anëtar i partisë politike.

Përgjigjja 3: Ushtron veprimtari politike kur shpërndan materiale dhe pamflete.


Pyetja 2: Me aktivitetet e ndërmarra nga personi S. K.:

 

Përgjigjja 1: Ai nuk mund të dëmtojë kolegët e tjerë dhe për këtë arsye sjellja e tij është e justifikuar.

Përgjigjja 2: Nuk do të dëmtojë, por kjo nuk e justifikon sjelljen e tij.

Përgjigjja 3: Thjesht përmendja dhe vënia në pah e përkatësisë politike është e padëshirueshme dhe e palejueshme. 


Pyetja 3: Sjellja e nëpunësit administrativ S.K.:

 

 

Përgjigjja 1: Ai flet për orientimin e tij personal dhe nuk prek të tjerët.

Përgjigjja 2: Minon besimin e qytetarëve në aftësinë e tij për të kryer profesionin e tij në mënyrë të paanshme.

Përgjigjja 3: Procedura nuk do të thotë që personi nuk do ta kryejë punën e tij në mënyrë të paanshme dhe objektive.


Pyetja 4: Nëpunësi administrativ S. K.:

 

Përgjigjja 1: Ai mendon vetëm për interesat e tij personale.

Përgjigjja 2: Ai mendon për të mirën e institucionit, por gjithsesi nuk duhet të veprojë si në rastin.

Përgjigjja 3: Nxitet

 nga interesat e të tjerëve.


Pyetja 5: Procedura e nëpunësit administrativ S. K.:

 

Përgjigjja 1: Nuk i keqinterpreton mundësitë për avancim.

Përgjigjja 2: Është kusht për të dyshuar dhe cenuar besueshmërinë e institucionit.

Përgjigjja 3: Jep një pasqyrë të gabuar të mundësive për avancim përmes veprimtarisë politike.

 

Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 6: Jana L. është e punësuar në Ministrinë e Ekonomisë si bashkëpunëtore e re. Fushëveprimi i saj lidhet me punën administrative e cila zakonisht përfshin përgatitjen e lëndëve për shqyrtim dhe arkivim. Zakonisht, burimet për printim dhe përgatitje të tjera të materialeve të përmendura janë gjithmonë të siguruara dhe të disponueshme, kështu që ndonjëherë punonjësit i përdorin ato për nevojat e tyre të vogla personale. Nuk ka asnjë kufizim të qartë në shërbim se sa dhe sa shpesh mund të përdoren furnizimet e zyrës për qëllime private. Duke pasur këtë parasysh, Jana L. ajo përdor vazhdimisht printerin e zyrës për të printuar skriptet që i nevojiten për studimet e saj pasuniversitare, duke mos e kuptuar se po bën dëm të madh duke e bërë këtë. Ishte drejt fundit të disertacionit të saj, i cili përmbante rreth 150 faqe dhe fare normalisht vendosi ta printonte në vendin e punës në 3 kopje. Ndërkohë vendos që është më mirë ta marrë në shtëpi makinën për plastifikimin dhe lidhjen, pa e njoftuar askënd, por sigurisht i premton vetes se do të kujdeset me kujdes për fondet e marra hua. Të nesërmen, kolegët, artikujt e të cilëve prisnin të printoheshin, u ankuan për tonerin e dobët, të cilin e kishin ndërruar vetëm një javë më parë. Udhëheqësi i njësisë mori përsipër ta hetojë rastin personalisht dhe premtoi se nëse ishte e nevojshme, do të ndërmerrte veprimet e duhura.

 

Pyetja 1: Në veprimet e saj, Jana L., mjetet që i janë besuar:

 

Përgjigjja 1: I përdor vetëm për qëllime zyrtare.

Përgjigjja 2: I përdor kryesisht për qëllime zyrtare, dhe në raste jashtëzakonisht të rralla për qëllime private.

Përgjigjja 3: I përdor për qëllime zyrtare, por shpesh edhe për qëllime private.


Pyetja 2: Jana L., mjetet që i janë besuar për punë:

 

Përgjigjja 1: I përdor në mënyrë efikase dhe ekonomike.

Përgjigjja 2: I përdor sipas nevojave të shërbimit.

Përgjigjja 3: Jo gjithmonë i përdor ekonomikisht. 


Pyetja 3: Jana L., me fondet që i janë besuar për punë:

 

Përgjigjja 1: Disponon qëllimisht.

Përgjigjja 2: Disponon qëllimisht, por jo gjithmonë.

Përgjigjja 3: Disponon qëllimisht, sepse i përdor rregullisht materialet dhe mjetet e punës për qëllime private.


Pyetja 4: Duke shfrytëzuar dhe veçanërisht duke marrë dhe tërhequr fonde pa paralajmërim dhe huamarrje, Jana L.:

 

Përgjigjja 1: Vë në rrezik asetet që të shkaktojnë dëme materiale.

Përgjigjja 2: Tregon pakujdesi në trajtimin e materialeve dhe aseteve.

Përgjigjja 3: Kujdesuni që mjetet e përdorura të mos dëmtohen.


Pyetja 5: Rreth procedurës së saj, Jana L.:

 

Përgjigjja 1: Nuk duhet të përgjigjet.

Përgjigjja 2: Do të merren masa disiplinore.

Përgjigjja 3: Ajo do të përballet me akuza disiplinore, ndoshta edhe penale.

 

Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 7: Kole T. është shofer për një kohë të gjatë në një nga komunat më të mëdha, i transferuar më herët nga një pozicion tjetër. Detyrat e tij kryhen sipas nevojave të shërbimeve në komunë, në bazë të planit fillestar që ai merr çdo muaj nga eprorët. Plani për realizimin e destinacioneve lokale dhe ndërqytetase shpesh ndryshon në përputhje me dinamikën e punonjësve. Gjatë ndërrimit të tillë në aktiviteteve, Kole T.  vërejti mundësi për të kaluar pasdite në festën e ditëlindjes së mikut të tij, e cila po zhvillohej në një rezidencë verore afër qytetit. Ai nuk i njoftoi eprorët për planin e tij, sepse besonte se mund të kthehej në një kohë të arsyeshme dhe të përfundonte detyrat. Sipas rregullit, ai e dinte se një situatë e tillë nuk ishte brenda situatave të lejuara në të cilat automjeti mund të përdorej për qëllime private me përjashtim, por, nga ana tjetër, ishte i sigurt se puna nuk do të vuante. Pas vetëm 15 minutash nga mbërritja e tij, ai mori një telefonatë urgjente nga puna dhe kërkesë që për 15 minuta të jetë para ndërtesës së komunës. Edhe pse nuk ishte vullneti i tij, ai si gjithmonë i ndoqi detyrimet me përgjegjësi. Ka nisur menjëherë, por gjatë kthimit ka hasur në një autokolonë të madhe që ka qenë në ndalesë për shkak të një aksidenti të rëndë trafiku. Policia rrugore njoftoi se bllokimi i trafikut do të zgjasë të paktën 30 minuta. Natyrisht, Kole nuk arriti në thirrje dhe nga ana tjetër, kishte frikë të thoshte të vërtetën se ishte larguar nga qyteti pa marrë leje dhe pa njoftuar askënd. 


Pyetja 1: Zyrtari administrativ Kole T.:

 

Përgjigjja 1: Në raste të rralla atij i lejohej të drejtonte automjetin për qëllime private.

Përgjigjja 2: I lejohet, por vetëm nëse e paralajmëronte.

Përgjigjja 3: Në asnjë mënyrë.


Pyetja 2: Zyrtari Administrativ Kole T.:

 

Përgjigjja 1: E dinte rregullin kur një automjet zyrtar mund të përdoret për qëllime private.

Përgjigjja 2: Nuk dinte për rregullin kur një automjet zyrtar mund të përdoret për qëllime private.

Përgjigjja 3: E dinte rregullin, por besonte se situata e mësipërme nuk do të ishte aspak problematike.


Pyetja 3: Unë e vlerësoj sjelljen e Kole T. si:

 

Përgjigjja 1: Problematike dhe të papërgjegjshme.

Përgjigjja 2: Kryesisht e përgjegjshme, por në rastin e parregullt.

Përgjigjja 3: Krejtësisht e papërgjegjshme. 


Pyetja 4: Në situatën e përshkruar:

 

Përgjigjja 1: Kole T. me vetëdije vuri në dyshim profesionalizmin e tij:

Përgjigjja 2: Ai në mënyrë të pandërgjegjshme vuri në dyshim profesionalizmin e tij.

Përgjigjja 3: Ai pa vetëdije vuri në dyshim profesionalizmin e tij, por kishte detyrim të merrte parasysh rreziqet e mundshme.


Pyetja 5: Në situatën e përshkruar, Kole T.:

 

Përgjigjja 1: E vë në rrezik të dëmtimit material në mjetin zyrtar.

Përgjigjja 2: Tregon pakujdesi në drejtimin e mjetit të kompanisë.

Përgjigjja 3: Kujdesuni që automjeti zyrtar të mos dëmtohet.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 8: Burim M. është punonjës sporteli në Byronë e Punësimit pranë Agjencisë së Punësimit. Puna e tij përfshin komunikim të vazhdueshëm me partitë, shumica e të cilëve janë persona të papunë, të cilët kanë detyrimin që rregullisht të regjistrohen në Agjenci si të papunë ose të përdorin beneficione dhe programe të tjera të destinuara për këtë kategori të qytetarëve. Së fundmi, Agjencia ka lansuar një program për mbështetjen e personave të papunë duke ofruar trajnime falas për ta. Detyra e sporteleve ishte promovimi i programit duke e vënë në dispozicion të të gjithë të papunëve. Në fillim, Burim M. i informonte rregullisht vizitorët për mundësitë e tilla, por më vonë, kur numri i të interesuarve u rrit dhe vëllimi i punës së tij u rrit, ai filloi të mos transmetonte informacione të rëndësishme, domethënë t'i drejtonte të interesuarit në faqen e internetit ose drejtpërdrejt tek ofruesit e trajnimit ose thjesht fshehu informacionin e plotë si të tillë. Në një rast, në sportel kanë mbërritur 2 (dy) vajza të cilat padyshim i njihte dhe të cilave ua tregoi me përkushtim mundësinë. Këtë e ka vënë re një djalë i cili ka aplikuar për regjistrim një ditë më parë dhe ka bërë menjëherë vërejtje ndaj Burim M. ai e qortoi me nervozizëm dhe nuk pranoi t'i shpjegonte se për çfarë bëhej fjalë.

 

Pyetja 1: Në situatën e dhënë, sportelisti Burim M.:

 

Përgjigjja 1: Ka detyrimin të informojë klientët për programin e ri.

Përgjigjja 2: Mund të vendosë vetë se cilin ta informojë dhe cilin jo.

Përgjigjja 3: Ka detyrimin të informojë klientët që shfaqin interes.


Pyetja 2: Në situatën e dhënë, kryerja e detyrimeve, nga Burim M. pritet:

 

Përgjigjja 1: Të veprojë me mirësjellje dhe mikpritje.

Përgjigjja 2: T’i përshtatet situatës së dhënë.

Përgjigjja 3: Të sillemi zyrtarisht dhe me përmbajtje.


Pyetja 3: Në pozitën në të cilën punon, Burim M. ka detyrim:

 

Përgjigjja 1: Të vendosë në mënyrë selektive kujt t'i ofrojë informacion.

Përgjigjja 2: Të japë informacion cilësor.

Përgjigjja 3: Të sigurojë kontakte vijuese me cilin të vazhdojë komunikimin, por jo domosdoshmërisht për të adresuar çdo çështje.


Pyetja 4: Mënyra se si u pozicionua Burim M. në situatën e dhënë:

 

Përgjigjja 1: I trajton palët në mënyrë të barabartë.

Përgjigjja 2: I trajton palët në mënyrë selektive.

Përgjigjja 3: I trajton palët në mënyrë të barabartë, por është selektiv në ndarjen e informacionit.


Pyetja 5: Me sjelljen e tij, Burim M.:

 

Përgjigjja 1: Bën procedurë që ndikon ekskluzivisht në sjelljen e tij personale.

Përgjigjja 2: Bën  procedurë që nuk e prek publikun.

Përgjigjja 3: Bën procedurë që e prek personalisht publikun, por edhe reputacionin e institucionit.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 9: Flora A. është e punësuar në Sektorin e furnizimeve publike në kuadër të Kadastrës. Mes furnizimeve të tjera, Kadastra sipas programit vjetor të zhvillimit të punonjësve, bën prokurimin e trajnimeve gjenerike nga institucionet e trajnimit në vend. Prokurimi i fundit i referohet organizimit të ndërtimit të ekipit (team building). Gjatë periudhës që ofertuesit e mund të bëjnë pyetje, Flora A. ngarkohet me përgjigjet për pjesën që ka të bëjë me plotësimin e kushteve të nevojshme. Në thirrjen e institucionit paraqiten 3 ofertues, të cilët gjatë periudhës së pyetjeve i dërgojnë kërkesat e tyre te Flora A. Sidoqoftë, Flora A. konsideron se shumica e pyetjeve të parashtruara janë të sqaruara në dokumentacionin e tenderit dhe nuk ka nevojë të sqarohen veçmas për secilin klient individualisht. Për këto arsye, kryesisht e injoron zilen e telefonit. Megjithatë, disa nga ofertuesit ankohen dhe insistojnë për një shpjegim me shkrim. Përgjigjja e pyetjeve të tyre vjen një ditë para afatit për dorëzimin e dokumentacionit të tenderit.


Pyetja 1: Në rastin, nëpunësja civile Flora A.:

 

Përgjigjja 1: Është e hapur dhe transparente për komunikim.

Përgjigjja 2: Jep përgjigje në mënyrë të dobishme, por jo gjithmonë në kohën më të shkurtër të mundshme.

Përgjigjja 3: Nuk ofron shërbime standarde më të mira të mundshme.


Pyetja 2: Flora A. në procedurën e prokurimit të shërbimit - ndërtimin e ekipit (team building):

 

Përgjigjja 1: Ka një ndikim të madh në proces.

Përgjigjja 2: Mund ta lehtësojë shumë qasjen në informacion.

Përgjigjja 3: Nuk mund t’ju ndihmojë klientëve në dhënien e informacionit të nevojshëm.


Pyetja 3: Në këtë procedurë, nëpunësja civile Flora A.:

 

Përgjigjja 1: Refuzon t’i kryejë detyrat e punës.

Përgjigjja 2: Refuzon t’i kryejë detyrat e punës në mënyrën më të shpejtë dhe më efikase.

Përgjigjja 3: Respekton natyrën urgjente të procedurës (afati për dokumentacion).


Pyetja 4: Kjo procedurë e Flora A.:

 

Përgjigjja 1: Mund ta dëmtojë ndjeshëm reputacionin e institucionit.

Përgjigjja 2: Nuk do të dëmtojë reputacionin e institucionit.

Përgjigjja 3: Do të dëmtojë më së shumti personalisht dhe në mënyrë të parëndësishme institucionin. 

 

Pyetja 5: Me këtë procedurë, Flora A.:

 

Përgjigjja 1: Bën dëm potencial për klientët e saj.

Përgjigjja 2: Nuk shkakton dëme, sepse ka besim që të gjitha informacionet janë në dokumentacionin e tenderit.

Përgjigjja 3: Nuk dorëzon informacione në kohën e duhur dhe kjo mund të shkaktojë mangësi në dokumentacion.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 11: Slavço M. dhe Rosita S. kanë qenë kolegë në shërbimet e Kuvendit të Republikës së Maqedonisë në 5 vitet e fundit, në Sektorin për çështje administrative. Raportet ne sektor janë relativisht të mira pa probleme apo mosmarrëveshje të mëdha jashtë fushëveprimit të punës. Mirëpo, komunikimi në muajin e fundit duket të jetë dukshëm më i vështirë, pjesërisht për shkak të disa faktorëve të jashtëm. Gjegjësisht, Sllavço M., i pakënaqur me mënyrën se si po shkojnë gjërat, shpesh herë di të komentojë se si institucioni nuk është më ai që ka qenë dhe të bëjë kritika serioze për disa arsye. Kolegët e ndjejnë këtë ngarkesë negative, por konflikti më i madh zihet me kolegen Rozita M., e cila konsiderohet si një person mjaft i hapur, i drejtpërdrejtë dhe ndonjëherë sarkastik. Në një situatë të tillë, mes tyre shpërthen një konflikt në prani të palëve, klientëve. Sllavço nuk përmbahet dhe fillon me kritika ndaj institucionit, kritika dhe transferime personale, madje edhe fjalë nënçmuese e ofendime personale. Rozita fillimisht përpiqet ta qetësojë situatën, sepse Sllavço është shoku i saj i skuadrës dhe kërkon që situata të zgjidhet në një frymë ekipore, por shumë shpejt, nisur nga temperamenti i saj, diskutimi kthehet në një debat të rëndë dhe ajo ngre seriozisht tonin e bisedës. Së shpejti reagojnë edhe kolegë të tjerë të sektorit, para së gjithash, për t'i nxjerrë nga situata e pakëndshme në të cilën u gjendën dhe më së shumti për shkak të të huajve që janë dëshmitarë okularë të situatës. 


Pyetja 1: Në rastin e përshkruar më sipër, nëpunësit administrativë në komunikim të ndërsjellë:

 

Përgjigjja 1: I respektojnë parimet e respektit të ndërsjellë dhe të mos ofendimit.

Përgjigjja 2: Demonstrojnë punën në grup deri diku.

Përgjigjja 3: Shprehin sjellje konfliktuale.


Pyetja 2: Zyrtari administrativ Sllavço M.:

 

Përgjigjja 1: Është më përgjegjës për situatën e konfliktit.

Përgjigjja 2: Është i nxitur nga provokime dhe ankesa të mëparshme.

Përgjigjja 3: Ka plotësisht të drejtë kur kritikon dhe ankohet.


Pyetja 3: Zyrtari administrativ Sllavço M.:

 

Përgjigjja 1: Jep deklarata të dëmshme për institucionin.

Përgjigjja 2: Përmbahet nga deklaratat e dëmshme për institucionin.

Përgjigjja 3: Përpiqet t'i bëjë gjërat më mirë, por në mënyrë të gabuar.


Pyetja 4: Rozita S.:

 

Përgjigjja 1: Ajo u soll me edukatë dhe e përmbajtur.

Përgjigjja 2: Ajo u provokua gjë që është arsyeja e sjelljes së saj.

Përgjigjja 3: Ka përgjegjësi të barabartë në konfliktin e shkaktuar.


Pyetja 5: Sllavço M. dhe Rozita S., situatën e konfliktit të shkaktuar:

 

Përgjigjja 1: Duhet ta kishin zgjidhur në një vend të izoluar.

Përgjigjja 2: Duhet të kishin thirrur kolegët kompetentë nëse është e nevojshme.

Përgjigjja 3: Duhet ta zgjidhnin para të pranishmëve, siç e kishin nisur.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 12: Orari i punës në Ministrinë e Financave është fleksibël, pra nënkupton mbërritjen në vendin e punës nga ora 08.00 deri në orën 08.30. Katerina R. dhe Eleonora P. janë kolege dhe duke pasur parasysh se jetojnë në të njëjtën lagje, udhëtojnë për në punë së bashku me automjetin e Katerina R. Eleanor P. ka ndalesë për të drejtuar automjet për 6 muaj. Ata u morrën vesh që çdo mëngjes Katerina R. ta marrë Eleonora P. nga vendi i dakorduar. E ndërsa Eleonora është e saktë dhe precize në minutë, kurse zakonisht Katerina është ajo që vonohet, ndaj ndodh gjithnjë e më shpesh që të dyja të vonohen në punë. Ndonëse ishin paralajmëruar, ata menduan se nuk do t'i nënshtroheshin masave disiplinore, pasi nuk ishin vonuar pas shumë kohësh. Muajin e kaluar, udhëheqësja i ka paralajmëruar se mund të disiplinohen me pagë, pasi një muaj më parë kanë marrë vërejtje zyrtare.

 

Pyetja 1: Respektimi i orarit të punës:

 

Përgjigjja 1: Është aspekt i rëndësishëm në sjelljen e nëpunësve administrativë.

Përgjigjja 2: Është i parëndësishëm për kryerjen e shërbimit.

Përgjigjja 3: Është detyrim që duhet respektuar.


Pyetja 2: Nëpunësit civilë Katerina R. dhe Eleonora P. shfaqin:

 

Përgjigjja 1: Joprofesionalizëm dhe joetikë.

Përgjigjja 2: Mosrespektim të rregulloreve dhe procedurave ligjore.

Përgjigjja 3: Fleksibilitet.


Pyetja 3: Në situatën e përshkruar më lart për vonesën, përgjegjësia bie:

 

Përgjigjja 1: Më së shumti mbi Katerina R. sepse udhëtimi varet prej saj.

Përgjigjja 2: Të dyja koleget janë njëlloj përgjegjëse për veten e tyre.

Përgjigjja 3: Katerina R. është përgjegjëse.


Pyetja 4: Katerina R. dhe Eleonora P.:

 

Përgjigjja 1: E shpërfillën plotësisht paralajmërimin verbal.

Përgjigjja 2: Nuk e shpërfillën, por menduan se nuk do të pasonte asgjë tjetër.

Përgjigjja 3: Nuk ishin plotësisht të vetëdijshme për pasojat që mund të pasonin.


Pyetja 5: Katerina P. dhe Eleonora P.:

 

Përgjigjja 1: Duhet të gjobiten minimalisht, sepse kanë qenë të paralajmëruara.

Përgjigjja 2: Ata duhet të qortohen me shkrim edhe një herë.

Përgjigjja 3: Duhet të ndëshkohet vetëm Katerina R.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 13: Lenora Z. Kohën e fundit ka qenë këshilltarе е lartë në Ministrinë e Punëve të Jashtme. Ajo është konsideruar gjithmonë si një person paksa ekscentrik dhe me një shije specifike, por pas ardhjes në Ministrinë e Punëve të Jashtme, ka marrë disa komente me qëllim të mirë nga miqtë e saj lidhur me këtë temë, se nuk do të mund t’i vishte më fundet e saja të shkurtra, ngjyrat fluoreshente dhe bizhuteritë mbresëlënëse. Lenora konsiderohet një profesioniste e jashtëzakonshme dhe personalisht beson se veshjet janë pasqyrim i stilit personal, i cili në asnjë mënyrë nuk ndikon në cilësinë e punës që është në domenin e saj, por përkundrazi. Megjithatë, jo të gjithë në mjedisin e saj të punës e ndajnë këtë mendim, duke përfshirë edhe udhëheqësin e saj që shpesh ankohet, por ende nuk e ka shprehur zyrtarisht atë nga frika se mos e ofendojë.


Pyetja 1: Punonjësja në administratën shtetërore, në rastin e Lenora Z.:

 

Përgjigjja 1: Duhet ta ndjekë kodin e veshjes në vendin e punës.

Përgjigjja 2: Jo gjithmonë dhe kudo duhet ta ndjekë kodin.

Përgjigjja 3: Duhet të udhëhiqet nga shija personale, pavarësisht kodit.


Pyetja 2: Në rastin konkret, nëpunësja administrative Lenora Z.:

 

Përgjigjja 1: Duhet të kultivojë një stil formal.

Përgjigjja 2: Jo gjithmonë duhet të jetë formale, por duhet të jetë e sjellshme.

Përgjigjja 3: Duhet të kultivojë stilin e saj autentik.


Pyetja 3: Me veshjen e saj të zakonshme, Lenora Z.:

 

Përgjigjja 1: Shkakton vëmendje të panevojshme për palët.

Përgjigjja 2: Shkakton vëmendje pozitive.

Përgjigjja 3: Nuk shkakton vëmendje të veçantë.


Pyetja 4: Veshja e nëpunësve administrativë në vendin e punës:

 

Përgjigjja 1: Është thjesht punë e tyre personale.

Përgjigjja 2: Ajo duhet të pasqyrojë karakterin e institucionit në të cilin ata punojnë.

Përgjigjja 3: Është kryesisht një gjë personale, por ndonjëherë varet nga konteksti


Pyetja 5: Veshja zyrtare në shërbimin publik:

 

Përgjigjja 1: Tregon respekt për palët.

Përgjigjja 2: Tregon respekt për institucionin, bashkëpunëtorët, kolegët dhe palët.

Përgjigjja 3: Shpreh burokraci dhe bindje.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 14: Gorjan N. është nëpunës sportel në Fondin e Sigurimit Pensional dhe Shëndetësor të Republikës së Maqedonisë. Një nga kërkesat më të shpeshta të palëve që i vijnë është nxjerrja e listave të stazhit të llogaritur dhe më rrallë denoncimi i parregullsive në përllogaritjen e stazhit. Zakonisht për situata problematike palët ua referon kolegëve të tij. Mirëpo, kolegët shpesh ankohen se disa nga kërkesat ai mund t'i zgjidhë vet dhe vetëm për situata më komplekse t’i referojnë palët tek ata. Në një situatë të tillë, ku pala drejtohet disa herë dhe kthehet nga i njëjti sportel, e revoltuar, kërkon të ankohet për sjelljen në institucion. Gorjan N. ai nuk është shumë i shqetësuar, sepse mendon se pala është e pafytyrë dhe nuk meriton trajtim më të mirë.

 

Pyetja 1: Një nga detyrat e nëpunësve administrativë, në rastin e punonjësit të sportelit, është:

 

Përgjigjja 1: E bën më të lehtë qasjen në informacion.

Përgjigjja 2: Ai jep vetëm të dhënat për të cilat është përgjegjës.

Përgjigjja 3: Gjithmonë i referon palët më tej në shërbim, megjithëse mund të ndihmojë.


Pyetja 2: Me klientët/klientet e tij, nëpunësi administrativ është i detyruar të sillet:

 

Përgjigjja 1: Në mënyrë profesionale dhe të përmbajtur.

Përgjigjja 2: Varet nga disponimi aktual.

Përgjigjja 3: Me mirësjellje dhe i dashur.


Pyetja 3: Në situatën e përshkruar, punonjësi i sportelit:

 

Përgjigjja 1: Nuk i intereson ofrimi i cilësisë së shërbimit.

Përgjigjja 2: Ofron shërbim cilësor për aq sa mundet, por nuk i intereson përtej kësaj.

Përgjigjja 3: Ofron shërbim cilësor aty ku nevojitet.

 

Pyetja 4: Situatat në të cilat pala është e pakënaqur si në rastin:

 

Përgjigjja 1: Kërkojnë durim të veçantë nga ana e klientëve.

Përgjigjja 2: Ata shpesh kërkojnë arbitrazh nga mbikëqyrje të menjëhershme.

Përgjigjja 3: Mesazhi, kritika, mjafton t'i drejtohet drejtpërdrejt personit.


Pyetja 5: Në sjelljen ndaj klientit, punonjësi i sportelit:

 

Përgjigjja 1: Mund të provokohet.

Përgjigjja 2: Ka të drejtën e mendimit dhe kritikës së tij ndaj sjelljes së palëve.

Përgjigjja 3: Duhet t’i heqë të gjitha paragjykimet e tij ndaj palëve.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 18: Blerta R. është e punësuar në Ministrinë e Ekonomisë. Ardhja e saj në institucion shoqërohej shpesh me lidhje të ngushta me të fortit ekonomik në shtet, por Blerta nuk i kushtoi shumë rëndësi kësaj dhe e bënte gjithmonë punën e saj në mënyrë profesionale. Shumë shpejt mori instruksione nga eprori i saj, që një lëndës t’i jepte prioritet si urgjente. Situata iu duk paksa e dyshimtë, por gjithsesi ajo vendosi të ndiqte udhëzimet e eprorit. Në këtë rast mungonte dokumentacioni dhe Blerta kishte frikë se me veprimin e saj mund të vepronte në mënyrë joetike dhe madje mund të kontribuonte në ndonjë veprimtari të paligjshme. Në çdo rast, ajo donte të qëndronte profesionale deri në fund. Gjatë një bisede, ajo ia ka përcjellë të tilla dyshimet menaxherit të saj, por ai vetëm i ka konfirmuar se puna duhet të përfundojë “pa bërë shumë pyetje”. Pavarësisht presioneve dhe frikës se kjo mund t'i sjellë pasoja në vendin e punës, Blerta kërkoi që të largohej nga çështja. 


Pyetja 1: Blerta R.:

 

Përgjigjja 1: Respekton autoritetin e eprorit të saj.

Përgjigja 2: Vendos në mënyrë të pavarur në lëndët.

Përgjigjja 3: Konsultohet për çdo gjë me eprorin e tij.


Pyetja 2: Blerta R.:

 

Përgjigjja 1: Dyshon në korrektësinë e veprimeve të tij.

Përgjigjja 2: Dyshon në ligjshmërinë e lëndës.

Përgjigjja 3: Nuk i intereson aspak të veprojë në mënyrë etike dhe profesionale.


Pyetja 3: Blerta R.:

 

Përgjigjja 1: Iu nënshtrua kërkesës së udhëheqësit.

Përgjigjja 2: U përpoq të ndikojë ndaj udhëheqësit në zgjidhjen e çështjes.

Përgjigjja 3: Nuk iu nënshtrua presionit të udhëheqësit.

 

Pyetja 4: Blerta R.:

 

Përgjigjja 1: Bën të duhurën sepse dyshon në qëllimin e udhëheqësit.

Përgjigjja 2: Bën gjënë e duhur sepse është e vetëdijshme për të metat e lëndës.

Përgjigjja 3: Nuk vepron siç duhet, sepse refuzon të kryejë një detyrim.


Pyetja 5: Blerta R.:

 

Përgjigjja 1: Tregon mosbindje.

Përgjigjja 2: Tregon se mbi të gjitha udhëhiqet nga vlera të tilla si ndershmëria, vërtetësia dhe drejtësia.

Përgjigjja 3: Tregon mbi të gjitha respekt ndaj autoritetit të eprorit.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 19: Milena K. është e punësuar në Drejtorinë për Mbrojtjen e të Dhënave Personale. Ajo është gjithashtu aktive në sektorin joqeveritar në iniciativat që kanë të bëjnë me liritë dhe të drejtat civile dhe lirinë e medias. Në një rast, Milena ishte e ftuar si mysafire - ligjëruese, përfaqësuese e Drejtorisë për Mbrojtjen e të Dhënave Personale, ku duhet t'i referohej veprimeve të institucionit për çështje të caktuara dhe në veçanti të prononcohej për një rast problematik që bëri jehonë të madhe në opinion. Megjithatë, ajo personalisht nuk mendon se qëndrimi dhe masat e marra nga institucioni i saj në një rast konkret janë të drejta. Ajo nuk u përmbajt nga shpjegimi i këtij këndvështrimi në panelin publik. Të nesërmen e ka telefonuar drejtori dhe i ka kërkuar shpjegim. 


Pyetja 1: Nëpunësi civil, në rastin e Milena K.:

 

Përgjigjja 1: Ekziston detyrimi për t'u kujdesur për reputacionin e institucionit.

Përgjigjja 2: Ai përfaqëson institucionin gjithmonë dhe kudo.

Përgjigjja 3: Nuk ka detyrim për t'u kujdesur për imazhin e institucionit.


Pyetja 2: Në rastin e përshkruar, Milena S.:

 

Përgjigjja 1: Është sjellë në situatë konflikti pikëpamjesh.

Përgjigjja 2: Ajo nuk do ta kishte sjellë veten në konflikt nëse do të kishte shprehur vetëm mendimin e saj personal.

Përgjigjja 3: Mendimi kundërshtues nuk dëmton dhe nuk cenon institucionin.


Pyetja 3: Zyrtari administrativ, në rastin e Milena S.:

 

Përgjigjja 1: Duhet ta ketë mendimin e tij.

Përgjigjja 2: Duhet ta ketë mendimin e tij, por nuk duhet të jetë shumë i ndryshëm nga ai i institucionit.

Përgjigjja 3: Mendimi personal dhe qëndrimi i institucionit duhet të ndahen pjesërisht.




Pyetja 4: Qëndrimi zyrtar i institucionit:

 

Përgjigjja 1: Mund dhe duhet të ndryshojë pjesërisht nga qëndrimi personal.

Përgjigjja 2: Duhet të dallohet nga qëndrimi personal.

Përgjigjja 3: Mund të ndryshojë ose jo nga qëndrimi personal.


Pyetja 5: Në situatën e përshkruar, Milena S.:

 

Përgjigjja 1: Është thirrur për të shprehur qëndrimin zyrtar të institucionit.

Përgjigjja 2: Ajo ftohet në përgjithësi të japë mendimin e saj për rastin konkret.

Përgjigjja 3: Ajo thirret për të shpjeguar rastin.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 22: Vineta S. dhe Fatma K. ata ndajnë të njëjtën zyrë në Agjencinë e Komunikimeve Elektronike. Ato punojnë në Sektorin e burimeve njerëzore, në kuadër të të cilit janë të angazhuar kryesisht në planifikimin dhe përgatitjen e planeve për trajnime profesionale dhe gjenerike të punonjësve. Të dy së ​​fundmi janë kthyer nga trajnimi për vlerësimin e nevojave të punëtorëve nga zhvillimi profesional dhe pritej të përgatisin një plan të mirë, i cili do të shpallet në formë të konkursit për prokurim publik deri në fund të vitit. Puna ka ecur shumë mirë dhe si pjesë e përgatitjes të dy patën takime konsultative me ekspertë të pavarur dhe me shtëpi trajnimi që ofrojnë trajnime. Marrëveshja ishte të punonte në mënyrë të pavarur dhe më pas të kombinonte propozimin e përbashkët, duke marrë parasysh udhëzimet nga aktivitetet e mëparshme të ngjashme. Për habinë e Fatmës, propozimi i Vinetës ishte krejtësisht ndryshe nga sa kishin rënë dakord bashkë. Në fakt, propozimi ishte kopjuar plotësisht nga një prej shtëpive të trajnimit me të cilat u takuan, por ishte shumë larg asaj që i duhej institucionit. Në përpjekje për t'u pajtuar, Vineta veproi me arrogancë dhe akuzoi Fatmën për injorancë. Fatma, nga ana tjetër, kishte shumë arsye të dyshonte se kishte një lloj marrëveshje mes Vinetës dhe kompanisë së treguar, por megjithatë nuk deshi ta dënonte menjëherë dhe kërkoi ndihmë nga eprorët e saj të drejtpërdrejtë. 


Pyetja 1: Në kryerjen e detyrave të tyre, nëpunëset civile, në rastin e Vineta S. dhe Fatma K.:

 

Përgjigjja 1: Duhet të udhëhiqen kryesisht nga nevojat dhe aftësitë e institucionit.

Përgjigjja 2: Duhet të udhëhiqen nga nevojat e tyre, por edhe nga vlerësimi i tyre personal.

Përgjigjja 3: Duhet të udhëhiqen nga oferta e shërbimeve nga të cilat mund të përfitojë institucioni.


Pyetja 2: Për të kryer detyrën e krijimit të një plani, dy nëpunëset:

 

Përgjigjja 1: Kishin kompetencat e duhura për të propozuar vetë një plan.

Përgjigjja 2: Kishin udhëzime të sakta se çfarë të jepnin.

Përgjigjja 3: Kishin udhëzime për të ndjekur.


Pyetja 3: Nëpunëset administrative në këtë rast, Vineta S. dhe Fatma K.:

 

Përgjigjja 1: Ata mund të veprojnë në një mënyrë që do t'u sillte përfitime të mundshme.

Përgjigjja 2: Ata mund të përfaqësojnë edhe interesat e tyre personale nëse është në interes të institucionit.

Përgjigjja 3: Ata në asnjë mënyrë nuk duhet të abuzojnë me shërbimin për përfitimin e tyre. 


Pyetja 4: Nëpunësja administrative, në rastin e Fatma K.:

 

Përgjigjja 1: U soll me mosbesim dhe gjykim.

Përgjigjja 2: U soll në një mënyrë që tregon shqetësim për interesat e institucionit.

Përgjigjja 3: Ajo u soll në një mënyrë që tregon një qëndrim të papërshtatshëm ndaj kolegëve.


Pyetja 5: Nëpunëset administrative, në rastin e Vineta S. dhe Fatma K.:

 

Përgjigjja 1: Nuk duhet të udhëhiqen vetëm nga gjykimet e tyre nëse nuk u tregohet qartë.

Përgjigjja 2: Kur bëjnë një vlerësim, ata nuk duhet të ofrojnë përparësi që në asnjë bazë do të lidhen me statusin e tyre si nëpunëse administrative.

Përgjigjja 3: Ata mund të përdorin përfitimet që rrjedhin nga statusi për qëllime private.

 

Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 23: Bojan N. aktualisht është i punësuar në Ministrinë e Shëndetësisë. Ai është i vendosur në Sektorin për planifikim strategjik, politikëbërje dhe përcjellje. Duke qenë se Bojani sapo kishte mbaruar për punë sociale dhe politikë, ai ishte mjaft entuziast për t'iu bashkuar pikërisht kësaj ministrie. Krahas punës së rregullt, punonjësit e kësaj ministrie, së bashku me Fondin e Shëndetësisë, shpeshherë ekspozohen para publikut sa herë që ndodh një ngjarje e pakëndshme, ku humbet një jetë njerëzore për shkak të pamundësisë së trajtimit. Kjo situatë e shqetëson dhe ai përpiqet me të gjitha mundësitë për të kontribuar në vendin e punës, duke besuar se në këtë mënyrë në përgjithësi do të përmirësohet cilësia e kujdesit shëndetësor. Një nga angazhimet e tij është gjetja e mekanizmave për përfshirjen e qytetarëve në krijimin e ideve për kujdes më të mirë shëndetësor. Kolegët e tij duke qeshur i thonë se është e kotë të besosh se ai mund të ndryshojë diçka. 

 

 

Pyetja 1: Punonjësit në shërbimin shtetëror dhe veçanërisht në sektorin e shëndetësisë, si në rastin:

 

Përgjigjja 1: Mund të kontribuojnë në përmirësimin e shërbimeve shëndetësore për qytetarët.

Përgjigjja 2: Nuk mund të ndikojnë shumë në vendimet në nivelin më të lartë.

Përgjigjja 3: Janë thjesht administratë dhe nuk kanë asnjë detyrim të mendojnë në drejtim të krijimit të politikave.


Pyetja 2: Punonjësit e shërbimit shtetëror normalisht pritet që:

 

Përgjigjja 1: Ato synojnë të përfaqësojnë interesin publik.

Përgjigjja 2: Të mos jenë të interesuar për përmirësimin e shoqërisë.

Përgjigjja 3: Të jemi gjithmonë të gatshëm për t'u përballur me të gjitha problemet e qytetarëve.


Pyetja 3: Nëpunësi administrativ, në rastin e Bojan N.:

 

Përgjigjja 1: Përfaqëson interesin publik të të gjithë qytetarëve.

Përgjigjja 2: Përfaqëson interesin publik vetëm të qytetarëve që kanë disa probleme shëndetësore.

Përgjigjja 3: Ai nuk ka asnjë detyrim të mendojë për interesin publik për sa kohë që e kryen punën e tij me përgjegjësi.


Pyetja 4: Për angazhimin e tij që të arrijë qëllimet e zhvillimit në shoqëri:

 

Përgjigjja 1: Ai nuk ka pse të marrë mbështetje nga kolegët e tij.

Përgjigjja 2: Ai duhet të marrë një mendim nga kolegët e tij që kanë këndvështrimin e tyre.

Përgjigjja 3: Duhet të shërbejë si shembull i sjelljes së ndërgjegjshme dhe shembullore.


Pyetja 5: Në punën e tij, nëpunësi administrativ, si në rastin e Bojan N.:

 

Përgjigjja 1: Është i detyruar të respektojë parimet e humanizmit, barazisë dhe drejtësisë sociale.

Përgjigjja 2: Është i detyruar të veprojë në përputhje me rregulloret dhe procedurat dhe jo gjithmonë duhet të avokojë për modele të politikëbërjes.

Përgjigjja 3: Parimet e vlerës është punë e tij personale.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 24: Ministria e Punëve të Brendshme në një komunë është një vend i zakonshëm në të cilin vërehet një vrull i vërtetë në periudhën para pushimeve verore kur qytetarët vendosin të nxjerrin pasaportat, të rinovojnë lejet apo të nxjerrin dokumente të tjera që kanë të bëjnë me udhëtimet e shpeshta. Pikërisht kjo është arsyeja që shumë nga qytetarët kërkojnë dikë të “njohur” që do të bënte punën për ta. Me këtë sjellje të disa nëpunësve nuk pajtohen shumë kolegë të tyre dhe natyrisht, nuk janë të kënaqur as disa nga qytetarët që presin prej disa orësh. Josif S., punonjës i Ministrisë së Brendshme, tenton të sjellë të gjithë familjen e kushëririt të tij të parë për një foto pasaporte, duke krijuar shqetësim dhe debat me të pranishmit. Por, kolegu Naste J. nga ana tjetër, indinjohet dhe kërcënon se do të denoncojë parregullsi të tilla, të cilat vetëm u krijojnë dhimbje koke dhe ua prishin reputacionin te qytetarët që presin me durim në radhë. 


Pyetja 1: Si të gjitha institucionet e tjera, nëpunësit administrativë në Ministrinë e Punëve të Brendshme duhet:

 

Përgjigjja 1: Të respektojnë parimet e përpikmërisë dhe renditjes së kërkesave të barabarta për të gjithë qytetarët.

Përgjigjja 2: Të devijojnë radhën e kërkesave vetëm në situata të dhëna prioritare.

Përgjigjja 3: T'u japin përparësi miqve dhe të njohurve.


Pyetja 2: Nëpunësi administrativ, në rastin e Josif S., është i detyruar që ndaj qytetarëve:

 

Përgjigjja 1: Të veprojë me mirësjellje dhe me respektin e duhur.

Përgjigjja 2: Të veprojë sipas gjykimit dhe bindjes së tij personale.

Përgjigjja 3: Të veprojë në mënyrë rigoroze nëse është e nevojshme.


Pyetja 3: Në situatën e përshkruar në Ministrinë e Brendshme kemi:

 

Përgjigjja 1: Dhënie të përparësisë (favorizimit) së një pjese të qytetarëve.

Përgjigjja 2: Trajtim të barabartë për të gjithë.

Përgjigjja 3: Diskriminim të qytetarëve.


Pyetja 4: Nëpunësi administrativ, në rastin e Josif S.:

 

Përgjigjja 1: Trajton kolegët me respekt të ndërsjellë (kolegu Naste J).

Përgjigjja 2: Nuk synon të ndërhyjë në punën e kolegut Naste.

Përgjigjja 3: Krijon situatë konflikti, në vend të punës në grup dhe bashkëpunimit.


Pyetja 5: Josif S., me sjelljen e tij:

 

Përgjigjja 1: Tregon kujdes dhe dëshirë për të ndihmuar qytetarë të caktuar.

Përgjigjja 2: Tregon joprofesionalizëm në operim dhe mosrespektim të rregullave dhe procedurave.

Përgjigjja 3: Rrit besimin e qytetarëve në institucionin që mund të plotësojë kërkesat e tyre dhe nëse duhet të anashkalojë procedurën e rregullt.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 26: Elizabeta R. drejton Sektorin për sipërmarrësi dhe konkurrencë të ndërmarrjeve të vogla dhe të mesme në Ministrinë e Ekonomisë. Fusha e veprimit të tyre përfshin projekte të ndryshme. Ky është pikërisht projekti për mbështetjen e sipërmarrjeve të menaxhuara nga gratë, për të cilin ka shumë interes. Të interesuarit, edhepse dinë ta shkarkojnë aplikacionin, sërish këmbëngulin për takime personale me përfaqësues të ministrisë, pra të sektorit. Në takime të tilla, Elizabeta R. sheh një mundësi për të ndihmuar disi familjen e saj. Gjegjësisht, motra e saj e vogël është e papunë, kështu që do të ishte mirë nëse ajo arrin t'i sigurojë asaj një lloj punësimi të denjë. Julia I. është sipërmarrëse e re, biznesi i së cilës sapo ka filluar të marrë hov. Si shumë të tjera, ajo ka nevojë për mbështetje për t'u interesuar në këtë program. Natyrisht, ajo nuk e priste që kjo t'i kushtonte një nder. Kur Elizabeta i premtoi se mund të ndihmonte, ajo gjithashtu përmendi se kishte një kërkesë për të. Julia ishte e hutuar, por megjithatë tha se do të mendonte për këtë dhe do të shihte se çfarë mund të bëhej. Në fund, megjithatë, ai vendosi ta raportonte këtë sjellje pavarësisht nga pasojat. 


Pyetja 1: Në punën e saj, nëpunësja administrative:

 

Përgjigjja 1: Vepron në drejtim të arritjes vetëm të qëllimeve personale.

Përgjigjja 2: Vepron në një mënyrë për të arritur qëllimet personale dhe institucionale.

Përgjigjja 3: Nuk duhet të veprojë me qëllim përfitimi personal ose.


Pyetja 2: Në situatën e përshkruar më sipër, është evidente:

 

Përgjigjja 1: Synimi për të arritur një qëllim personal.

Përgjigjja 2: Synimi për të ndihmuar palën.

Përgjigjja 3: Synimi për të ndihmuar partinë në mënyrë të rregullt.


Pyetja 3: Nëpunësja administrative, në rastin e Elizabeta R., në veprimet e saj:

 

Përgjigjja 1: Punon me përgjegjësi për mirën e përbashkët dhe vlerat shoqërore.

Përgjigjja 2: Abuzon me pozitën e saj në kurriz të reputacionit të vet.

Përgjigjja 3: Abuzon me pozitën në kurriz të reputacionit të saj dhe të institucionit. 


Pyetja 4: Në situatën e dhënë, Elizabeta R.:

 

Përgjigjja 1: Përdor rastësisht pozicionin e partisë.

Përgjigjja 2: Përfiton nga pozicioni dhe statusi i nëpunësit administrativ.

Përgjigjja 3: Dëmton dhe nxit trajtimin e pabarabartë të palëve.


Pyetja 5: Sipërmarrësja e re Julia I.:

 

Përgjigjja 1: Ajo bëri gjënë e duhur duke e raportuar këtë sjellje te nëpunësi.

Përgjigjja 2: Ajo me vetëdije hoqi dorë nga mundësia për të marrë ndihmë.

Përgjigjja 3: Ajo duhej ta kishte injoruar rastin.

 

Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 27: Maria O. është e punësuar në Ministrinë e Arsimit. Ajo konsiderohet si një person i këndshëm dhe komunikues që pëlqehet dhe respektohet më së shumti nga kolegët e saj, por shpesh bie në sy për shkak të bisedave të gjata në telefon dhe skype me djalin e saj në Amerikë, si dhe muzikës së lartë që vjen gjithmonë nga tavolina e saj. Ndonjëherë e paralajmërojnë, por në shumicën e rasteve dalin nga dhoma, sepse i pengon të funksionojnë normalisht dhe i defokuson nga puna. Ata janë përgjigjur disa herë, por çështja përfundon gjithmonë me një bisedë të tipit “të mos bëjmë pak probleme, gjithsesi do të dalë shpejt në pension”. 


Pyetja 1: Në rastin e përshkruar në mënyrë specifike, kemi:

 

Përgjigjja 1: Një situatë klasike e sjelljes së ndaluar në vendin e punës.

Përgjigjja 2: Situatë konflikti në vendin e punës.

Përgjigjja 3: Situata e mosrespektimit të rendit, disiplinës dhe sjelljes profesionale.


Pyetja 2: Sjellja e Maria O.:

 

Përgjigjja 1: Shembull dhe model i mirë i sjelljes së nëpunësit administrativ.

Përgjigjja 2: Është shembull i shpërfilljes së vetëdijshme të të drejtave të kolegëve.

Përgjigjja 3: Është shembull i keq i sjelljes me kolegët dhe eprorët në vendin e punës.


Pyetja 3: Lidhur me sjelljen e saj, nëpunësja Maria O.:

 

Përgjigjja 1: Duhet të tolerohet.

Përgjigjja 2: Duhet të paralajmërohet ose ndëshkohet.

Përgjigjja 3: Nuk duhet të ndëshkohet drejtpërdrejt.


Pyetja 4: Nëpunësi administrativ, gjatë kohës që është në punë, mund:

 

Përgjigjja 1: Të zhvillojë biseda private para kolegëve dhe palëve.

Përgjigjja 2: Të ketë biseda koncize dhe të shkurtra.

Përgjigjja 3: Të shmangë bisedat private.


Pyetja 5: Fakti që nëpunësja Maria O. do të dalë në pension:

 

Përgjigjja 1: Nuk ndryshon fakti që ajo shqetëson dhe ndërhyn në punën e kolegëve.

Përgjigjja 2: E bën më të lehtë për eprorin të shkelë rregullat e sjelljes.

Përgjigjja 3: Parandalon marrjen e çdo veprimi.

 

Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 28: Veshja dhe higjiena e denjë janë dy aspekte të rëndësishme në jetën e çdo njeriu dhe veçanërisht për administratën shtetërore e cila është shërbim për qytetarët dhe është në komunikim të shpeshtë me ta. Boban C., punonjës i Ministrisë së Mjedisit, nuk ishte asnjëherë ndër ata që u dalluan veçanërisht me kujdesin e tepruar për veten dhe pamjen e tij, por në 4 muajt e fundit, kolegët e tij filluan të vërenin vërtet një ndryshim dhe çrregullim drastik te kolegu i tyre. Fillimisht ata u përpoqën t'i bënin të ditur se rregullsia dhe higjiena personale duhet të ishin të parat, veçanërisht gjatë muajve të verës, por më vonë, të indinjuar nga mungesa e ndonjë ndryshimi, vendosën të kërkonin ndihmë dhe këshilla nga eprori i tyre dhe kërcënuan se do nuk e ndajnë më zyrën me të, i bindur se ky është një rast jo vetëm që i shqetëson por është i pakëndshëm për klientët që vijnë. Mbikëqyrësi vendosi që ai të hetonte situatën dhe të shihte nëse mund të ishte një problem shëndetësor apo thjesht një rrëmujë.


Pyetja 1: Veshja e rregullt dhe e përshtatshme në vendin e punës do të thotë:

 

Përgjigjja 1: Zgjedhja e përshtatshme e garderobës.

Përgjigjja 2: Veshja e përshtatshme, higjiena personale dhe kujdesi dhe higjiena e hapësirës.

Përgjigjja 3: Veshja e një uniforme të veçantë.


Pyetja 2: Punonjësi administrativ në marrëdhëniet me klientët dhe kolegët, dhe lidhur me kodin e veshjes, është i detyruar:

 

Përgjigjja 1: Të kujdeset për higjienën në një masë që nuk do të prishë atmosferën e familjaritetit dhe komunikimit.

Përgjigjja 2: Për të mos irrituar apo në asnjë mënyrë që lidhet me veshjen të mos ndërhyjë në punën e kolegëve.

Përgjigjja 3: Të mos ketë kujdes të veçantë për veshjen dhe higjienën personale.


Pyetja 3: Nëpunësi administrativ që vëren një reagim në sjelljen e kolegëve të tij për arsyet e mëposhtme:

 

Përgjigjja 1: Ai duhet të korrigjojë sjelljen e tij dhe të përmirësojë rregullsinë dhe higjienën e tij.

Përgjigjja 2: Ai duhet të flasë me eprorin e tij.

Përgjigjja 3: Duhet të injorojë situatën e përshkruar plotësisht.


Pyetja 4: Nëse nëpunësi administrativ, i cili është paralajmëruar joformalisht për rregullsinë e pakënaqshme, nuk bën asgjë, eprori i menjëhershëm është i detyruar:

 

Përgjigjja 1: Paralajmërojeni gojarisht.

Përgjigjja 2: Për ta paralajmëruar dhe ndëshkuar zyrtarisht.

Përgjigjja 3: Fillimi i drejtpërdrejtë i procedimit disiplinor me qëllim të dënimit.


Pyetja 5: Higjiena e pakënaqshme midis nëpunësve administrativë mund:

 

Përgjigjja 1: Të pengojë qytetarët nga përmbushja e kërkesave të tyre.

Përgjigjja 2: Për të dëmtuar reputacionin e institucionit dhe të administratës në përgjithësi.

Përgjigjja 3: Nuk ka asnjë ndikim në reputacionin e institucionit dhe administratës.

 

Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 29: Andon M. është në pozicion drejtues në Ministrinë e Shoqërisë Informatike dhe Administratës. Disa media kanë bërë vërejtje dhe kritika për punësimin e tij që në fillim, duke konsideruar se bëhet fjalë për një personazh problematik që njihet për publikun si ish-anëtar i grupit të tifozëve komitët. Mirëpo, thashethemet u shuan vetëm për një kohë të shkurtër, derisa pak kohë më parë publiku u trazua nga informacionet për një aksident trafiku ku mbetën të plagosur të mitur dhe ku shkaku ishte Andon M., i cili u konstatua se kishte një sasi të paligjshme alkoolit në gjakun e tij. Për ta bërë rastin edhe më të komplikuar, Andon M. ai është larguar nga vendi i ngjarjes dhe i është shmangur patrullës së policisë që ka tentuar ta ndalojë. Këtë herë i gjithë institucioni u vu sërish në shënjestër dhe mediat dhe publiku filluan të pyesin seriozisht nëse ka kritere për punësim në shërbimin civil!? 


Pyetja 1: Nëpunësi administrativ, në rastin e Andon M.:

 

Përgjigjja 1: Përfaqëson institucionin në të cilin punon dhe administratën në përgjithësi.

Përgjigjja 2: Ai përfaqëson vetëm institucionin në të cilin punon.

Përgjigjja 3: Nuk përfaqëson askënd.


Pyetja 2: Jeta private e nëpunësit administrativ Andon M. dhe sjellja e tij në publik:

 

Përgjigjja 1: Është shqetësim i institucionit ku ai punon.

Përgjigjja 2: Është pasqyrim i institucionit në të cilin punon administrata.

Përgjigjja 3: Është vetëm kujdesi i familjes së tij. 


Pyetja 3: Me sjelljen në situatën e përshkruar më sipër, Andon M.:

 

Përgjigjja 1: Cenon dinjitetin dhe reputacionin e dikujt.

Përgjigjja 2: Cenon personalitetin, por edhe dinjitetin e institucionit ku ai punon.

Përgjigjja 3: Nuk ka asnjë ndikim në profesionin e tij dhe institucionin ku ai punon.


Pyetja 4: Me sjelljen e tij në situatën e përshkruar më sipër, Andon M. dërgon mesazh që:

 

Përgjigjja 1: Administrata është profesion i respektueshëm dhe dinjitoz

Përgjigjja 2: Administrata është profesion në të cilin rregullat dhe normat etike nuk duhet të respektohen.

Përgjigjja 3: Puna në institucion shtetëror lejohet edhe për personat me sjellje të pavlerë.


Pyetja 5: Për këtë dhe sjellje të ngjashme, si në rastin e Andon M.:

 

Përgjigjja 1: Institucioni duhet të marrë masa serioze për sqarimin dhe veprimet e duhura.

Përgjigjja 2: Institucioni duhet ta pushojë menjëherë personin.

Përgjigjja 3: Institucioni duhet ta ulë në pozitë dhe ta ricaktojë Andon M.


Kodi i nëpunësve administrativë

Studimi i rastit 30: Dalibor K. është i punësuar në Sektorin e mbështetjes administrative të auditorëve shtetërorë të punësuar në Entin Shtetëror të Auditimit. Ky institucion punon me objekte të mëdha dhe ruajtja dhe dokumentacioni i tyre është jashtëzakonisht i rëndësishëm. Dalibor përpiqet të jetë gjithmonë i organizuar në mënyrë të përsosur. Megjithatë, pas rinovimit të ambienteve të institucionit këtë verë, në sektorin e Daliborit u shfaq mungesë dokumentesh lidhur me rastet aktuale. Disa persona kanë qasje në hapësirën e tij, por ka qenë gjithmonë praktikë që ai të njoftohet nëse për ndonjë arsye është hequr apo zhvendosur ndonjë dokument, sepse është informacion i besueshëm. Dalibor dhe kolegët e tij u përpoqën me të gjitha mënyrat për të gjetur dokumentet e humbura, sepse e dinin se sa i rëndësishëm ishte dokumentimi dhe mbrojtja e duhur e informacionit në institucionin e tyre dhe më e pakta që prisnin ishte gjobitja. Megjithatë, përpjekjet e tyre ishin të kota. 


Pyetja 1: Në punën e tij, nëpunësi administrativ, në rastin e Dalibor K., është i detyruar që:

 

Përgjigjja 1: Të kujdeset për sigurinë e objekteve të besuara.

Përgjigjja 2: Të kujdeset veçanërisht për gjërat e rëndësishme.

Përgjigjja 3: Të lejë sende të besuara në një vend të dukshëm në rast se dikush ka nevojë për to.


Pyetja 2: Në punën e tij të zakonshme, nëpunësi administrativ Dalibor K.:

 

Përgjigjja 1: Nuk sillet me përkushtim dhe kujdes.

Përgjigjja 2: I përkushtuar, por jo gjithmonë i kujdesshëm.

Përgjigjja 3: Ka qenë zakonisht i organizuar në mënyrë të përsosur. 


Pyetja 3: Procedura në të cilën dokumentet humbasin në situatën e mësipërme:

Përgjigjja 1: Mangësi në mënyrën e organizimit të lëndëve dhe ruajtjes së informacionit.

Përgjigjja 2: Mangësi në sjelljen e nëpunësve administrativë.

Përgjigjja 3: Nuk është lëshim i rëndësishëm.


Pyetja 4: Nëpunësi administrativ, në rastin e Dalibor K.:

 

Përgjigjja 1: Ka gabuar në organizimin e dokumenteve.

Përgjigjja 2: Ka bërë gabim në protokoll për qasjen në dokumente dhe mbajtjen e duhur të informacionit të besueshëm.

Përgjigjja 3: Nuk ka bërë gabim, dokumentet kanë humbur për shkak të rinovimit të ambienteve.


Pyetja 5: Në situatën e përshkruar, nëpunësi administrativ Dalibor K. duhet:

 

Përgjigjja 1: Të ketë dijeni se dokumentet e besuara janë në rrezik të mundshëm.

Përgjigjja 2: Të ketë kujdes të veçantë për shkak të punimeve të ndërtimit dhe rritjes së mundshme të fluksit të njerëzve.

Përgjigjja 3: Të mos ndërmarrë asgjë të veçantë dhe të sillet si zakonisht.